19 Ocak 2010 Salı

Essen Chronicles 19 Ocak

Universitatsklinikum Essen, tedavi olacağım bir Universite hastahanesi. Şehir içinde çok büyük bir kampus. Her medikal dalın ayrı binası var. Benim kalacağım yerin adı Knochenmarktransplantation (kemik iliği transplantasyon) merkezi. Nasıl ama Almancamı medikal terimlerle ilerletiyorum!!!
Bu hafta bana yapılan tüm testleri aslında hastaneye yatırarak yapıyorlar. Ama benim iyice halim ve kaldığımız evin yakın olması nedeniyle ayakta teşhis ve tedavi, Almancası AmBULant, olarak yapılıyor. Ben Neyi BUL'urum burada bilemem ancak Yalçın'ın beni klinik koridorlarında beklerken bir şeyler bulacağı kesin. Bari ikimiz için de gayret etsin diyorum. Zaten ağbimin donör olmasından ötürü ilik naklinden sonra hücrelerim "erkek" hücresi olacağından ne yapacağım belli olmaz!!!??
Bugün tahliller için tam 26 tüp kan verdim. Her tüpün yaklaşık 10ml olduğunu düşünürsek çeyrek litre kanım Almanya topraklarına aktı, gitti. Daha sonra EKG, Ekolu kalp şeyi ve kemik iliği biyopsisi oldum. Bu biopsi sonucu çok önemli. 3 seans kemo'dan sonra kemik iliğinin ne ürettiğini anlayıp buna göre ilik naklinden önceki kemo ve ışın tedavisinin planı ortaya çıkacak. Perşembe günü ise tomografiler var. Doktorumuz cuma'ya tedavi planını çıkarmış oluruz diyor. Haftaya ise transplantasyon merkezine kesin yatışım olacak ama hangi gün daha belli değil.

11 yorum:

  1. Hadi bu 23 tupu Essen'in de Istanbul ile birlikte 2010 Avrupa Kultur Baskenti secilmesi baglaminda kan kardesligi etkinliklerinden sayalim iyi niyet gostergesi olarak, kotu niyetli olsak doktorun bu yil hedefi platin stetoskop diycez ya neyse...

    YanıtlaSil
  2. Hang in there! Ordaki Turk marketlerinden bir bal, pekmez al. Pekmez hele bol bol kan yapar :) Et oburlukta ise yarar. Canim seni cok seviyoruz.

    Alev

    YanıtlaSil
  3. Sule'cim,

    Sen zaten erkek kadınsın. "With balls" Erkek erkek olursan da orasını Ecmel dusunsun!

    Oyanın iyi niyetli yazısını zor anladım, ne diyecegimi sasirdim ama Zeynebe katılıyorum: hatta soyle kaburga neyin yesen de, .. birseycigin kalmaz :)

    Aslansın sen, transplatasyon da seni bozmaz.

    Biz bunu bilir bunu soyleriz!

    Sevgiler,

    Seni cok opuyoruz.

    Haluk ve Ayla

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Sule Hanim,

    Bu blog cok iyi olmus. Sadece haberlerinizi almakla kalmiyorum, neseli yazilarinizla mutlu da oluyorum!
    Dogumgunumuz simdiden kutlu olsun, cumartesi gunu mumlarimi sizin icin de ufleyecegim.

    Asli Sunac

    YanıtlaSil
  5. Sen Amerikan mekteplerinde oku, sular seller gibi Ingilizce konus, donup gelecegin yer Almanya'dir :) Deutschland ueber alles!
    Sulecigim, erkek hucreleri filan senin gibi zarif bir hanima hic etki etmez.
    Seni boyle takip edebilmek cok iyi oldu, blog'u yapanin eline saglik. Yalcin mi yapmisti, Ecmel mi?
    Dualarimizdasin.
    ELYAN & LEVENT

    YanıtlaSil
  6. Birşeyler yazmak için içim içimi yedi, daha fazla dayanamadım,

    yanlış bir transplantasyon olmasın diye uyarı anlamında yani, Yalçın'ın dötünün korunmaya alınması kafamı karıştırdı. Dönüşteki manzarayı düşünüyorum da, Şule Abi naaber diyen birileri vs.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Şule'ciğim, seninle hep SMS'den yazıştık. Nedense e-postayla yazışmayı benimseyememiştim bir türlü. Belki de bana profesyonel geliyordu. SMS, e-postaya göre daha zor ve zahmetli olsa bile farklı bir yapıyı çağrıştırıyordu bana. Şimdi de bu kanaldan paylaşımda bulanacağım seninle. Ne kadar hoş. Ben iyi haberlerini izleyecek ve bekleyeceğim. Senin için her yere en iyi dileklerimi sunacağım. Dönüşüne yakın da bir yapıt daha oluşturacağım senin için. Biraz düşünelim bakalım, şöyle etkili bir şey olsun. Çok sevgilerimle Şule'ciğim,

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Şuleciğim,

    Senin günlük üç film tekmili birden gibi okunur hale gelmiş, doğrusu senden böyle bilgiler almak biraz içimizi rahatlattı, inşallah tedavi planına uygun olarak işler ve en iyi sonuçlarla tekrar yuvana dönersin. Yalçın'ın dötü ve diğer organlarının herkes tarafından takip ediliyor olması senin popülerliğinin önüne geçti. Hepinize dötünüzü kurtarmanızı niyaz ederiz. Yarın ki yeni yaşını en içten dileklerimizle kutlar, daha sağlıklı, mutlu, ailenle beraber nice güzel yıllar diler, sevgiyle yanaklarından öperiz.

    Ferhan

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Bu
    Dönemın
    Ardından,

    Bu
    Sınavın
    Ardından,

    Mutluluk
    Gelir,
    Huzur
    Gelir
    Şule'ciğim,

    Varlığın
    Tabi ki,
    Bize
    Geri
    Gelir,

    Gülen,
    Yüzün,
    Geri,
    Gelir,

    Kaldı
    Ki
    Ben,

    Döneceğini,
    Biliyordum,

    Aramıza,

    Eskisi,
    Gibi,
    Zarif,
    Eskisi,
    Gibi,
    Güzel,
    Eskisi,
    Gibi,
    İçten,

    Ve,
    Yine,
    Eskisi,
    Gibi,
    Yiğit,

    Döneceğini,
    Biliyordum,

    Öyle,
    Olsun,
    İstiyordum,

    Ben,
    Hep,
    Dua,
    Ediyordum,

    Öyleyse,
    Artık,

    Melekler,
    Yuvaya
    Dönmüş,
    Olmalı,

    Yüce katlar,
    Dileklerimızi,
    Duymuş,
    Olmalı....

    YanıtlaSil
  11. Şuleciğim geçmiş olsun her şeyin iyi gittiğinden eminim sesini duymayı özlemle bekliyorum. Alev'i Yalçın'ı enişteyi ve seni çok çok öpüyorum.
    gülsüm annen...

    YanıtlaSil