5 Şubat 2010 Cuma

4. ŞUBAT, KÖK HÜCRE NAKLİ

Şulemizin sevgili arkadaşları ve yakınları,

Sizleri iki, üç gün habersiz bıraktığımız için bizi affedin. Hepinizin çok merak içinde olduğunuzdan eminim ama ancak şimdi yazabilmek için fırsat yaratabildim.

Dün, uzun ve maceralı bir yolculukdan sonra Essen ulaştım. Ne vize almamdaki zorluklar, nede dünkü hava şartları ve karlar benim buraya gelmeme engel olabildi.
Şimdi biz TARAY kardeşler burada bir arada, birbirimize destek olarak Şule mizi sevenlerine sapasağlam olarak geri getirmek için bir uğraş veriyoruz. Ama emin olunki en çok çabayıda Şule veriyor. Sizlerden en kısa zamanda, bir kez daha çok çarpıcı bir karşılama töreni bekliyoruz….Organizasyona hemen başlayabilirsiniz, zira çok çabuk geri geleceğiz…….

Gelişen olayları sizlere kısaca aktarayım. Üç gün önce Şule de nereden geldiği belli olmayan bir enfeksiyon başladı. Ve hemen tedaviye başlandı. Bu arada ciğerlerinde su toplanmasından dolayı oksijen takviyesi gerekti. Bunun içinde yüzüne bir maske takarak makine yardımıyla oksijen pompalandı. Bu sıkıntılı durumdan etkilenmemesi içinde Şule yi devamlı, hafif uyku halinde tutmayı uygun buldular. Bu hakikaten çok medeni bir tedavi şekli. Uyandığı zaman hiç sıkıntısı yokmuş gibi bizi güldürmeye çalışıyor, sonra yine uykuya dalıyor. Bu şekilde yıpranmadan bu safhayı da atlatmış olacak.

Bu sabah erkenden Yalçın asli görevi olan KÖK HÜCRE VERME operasyonu için hastaneye gitti. Dört saat süren kan verme işleminin ardından , alınan kanın içinden ayrıştırılan yarım litre kadar kök hücre (Yalçından toplanan kök hücreler iki ayrı nakil yapılabilecek kadar çokmuş) bugün saat 16.00 civarında dualar eşliğinde normal bir kan verme işlemi gibi Şule’ ye nakledildi. Bugünü doktoru Ahmet bey 0.gün olarak adlandırıyor. Önümüzdeki 15 gün içinde bu kök hücrelerin Şule’ nin kemik iliğne yerleşmesi ve orada yeni ilik oluşturması gerekiyor. Bugünden itibaren 28 gün sonrada lokositlerinin yükselmesi beklenecek sonrada hastaneden taburcu olacak.,

Ben bu yazıyı yazarken telefon çaldı…. AAaaaaa bir baktık ki Şule bizi arıyor. Erkek hemşire Dominik az önce kan almaya gelmiş, Şule de uyanmış. “Beni meşgul etmeyin, ben daha uyuyacağım “deyip telefonu kapattı. Yavrum Şule, bu durumda bile bize moral vermek için komiklikler yapmayı ihmal etmiyor…. SEN BİR TANESİN CANIM ŞUŞUM…. Bu yaşananların hepsi mazide kalacak ve heryıl bizler
4 Şubat ta senin ikinci doğum gününü kutlayacağız….Dünyada kaç kişinin iki tane doğumgünü vardır ki??????

Yarın tekrar yazabilmek umudu ile……..

12 yorum:

  1. Alev Ablacım,
    Bütün gün senden gelecek iyi haberi bekledim. İnşallah, hayırlısı ile en kısa zamanda iyileşecek ve dönecek. Muhteşem karşılamayı ve esas doğumgünü kutlamasını o zaman yapacağız. Şuleciğimin pozitif enerjisi ve cesareti işi daha da kolaylaştıracak. Taray kardeşlerin gücüne inanıyorum. Gün sayacağız artık, her şey çok güzel olacak. Hepinize kucak dolusu sevgiler... Dualarımız hep sizinle...Bilgi verdiğin için de ayrıca çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Alev ve Susum,
    Inanin cok merak ediyordum, haberlere cok sevindim, hayirli olsun.
    Artik yeni bir gun, yeni bir bebek gibi dogacak.Pek dindar degilim ama inan hergun dua ediyorum, Yalcin'in bereketli ilikleri iyi tutsun diye yalvariyorum. Bugun "Dunya Kanser Gunu" oldugundan daha da cok insanin duasini aliyor.

    Bu Almanlar bizim gibi uyanik Turkler'den korkarlar, herhalde onun icin uyutuyorlar :)

    Lutfen mumkun oldukca yazin..

    Alev

    YanıtlaSil
  3. Sadece 28 gun degil, kac 28 bekleriz,
    Yeterki gule oynaya taburcu olsun Sulecik.
    Eminim ki uyutulama ve Erkek hemsire Dominik tarafindan uyandirilma durumuna itiraz etmeyecektir.. Bundan buyuk medeniyet yok !
    Simdi ben Lokosit duasina cikiyorum hergun.
    Allah buyuktur.
    Haberlerin icin minnettariz.
    Dane

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Alev, Şulecim,
    Galiba ben de o saatlerde okuyup üfledim, herşey yolunda gitsin Şulemiz sağlığına kavuşsun diye. İyilik, sağlık haberlerinin izindeyiz. Allah yardımcınız olsun, çok kucaklıyorum sizi.
    Deniz

    YanıtlaSil
  5. Aile ve dostlar sahip olunan en önemli değerler. Sen de bu sevgi seli içinde en kısa zamanda, sevgili abinin kanıyla aramıza döneceksin. Oğlunun, Ecmel'in, Taray'ların ve dostlarının sana yaşattıkları aslında senin tek başına herkese ne çok sevgi verdiğini gösteriyor canım benim.
    Oya eminim şimdiden havaalanı karşılama törenini planlamıştır. Sevgimiz, enerjimiz, dualarımız hepsi seninle.

    YanıtlaSil
  6. canım arkadaşımın sevgili ablası

    verdiğin haberler için minnettarım.meraktan çıldıracaktım.şulecik inşallah yalçının kanlarıyla hayat bulacak ve buralara sağlıkla dönecek.tüm dualarımız ona ve onun gibilere gitsin ve şulecek yeni hayatına çabucak kavuşsun ve allah sağlığını daim etsin öpüyorum
    harika

    YanıtlaSil
  7. işte iliklendi hem de hayata .......melekler onunla olsun......etel

    YanıtlaSil
  8. Alev'cim, habersiz bırakmadığın için çok teşekkürler.Şuşu'cum, yeni doğum gününü gümbür gümbür kutlayacağız. Yalçın, maşallah anacım, ne diyeyim sana... 2 defalık kök hücre çıkmış :-) İliğine kemiğine kuvvet. Neyin ne zaman lazım olacağı belli olmuyor.
    Şuşum, uyurken süper harika rüyalar gör, uyandığında çoktan kök hücreler göreve başlamış olsun. Öyle çok reiki ve enerji gönderiyoruz ki sana, ayağa kalktığında etrafa ışık saçacaksın :-))
    Hepinizi de çoook öpüyorum
    Esin

    YanıtlaSil
  9. Arslan Taray'lar,başardınız.Geri sayım başladı.Füze hızıyla İstanbul'a döneceksiniz.Hegün dualarımla yanınızdayım.Güzel haberlerinizi bekliyorum.Alev'cigim seni seviyorum.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Alev abla ve Şuleciğim

    Allah sizden razı olsun zira dunden beri ara ara blog'a giriyorum, demin tekrar girdim ve haberleri okuyunca çok şükür dedim !

    Nakil faaliyeti hiç aklımdan çıkmıyordu fakat çok enteresan dün sabah uyandim ve inanın nakil aklımdan çıkmış. Ancak o kadar neşe içinde uyandim ki Allahım bugün iyi bir şey olucak galiba dedim. Çok şükür Şuleciğimin şu işlemi oldu ya. Hepinizin şimdiden göz aydın olsun. Bizleri habersiz bırakmayın.

    Şulecim seni çok seviyorum, her an aklimdasın. Geleceğin günü iple çekiyor canım benim..

    YanıtlaSil
  11. Wala 3 gundur bi cam kirigi dolasiyodu icimizde kanata kanata...

    Dilimin sinirlari kucuk dunyamla sinirli oldugu icin, bunu da atlattiginiz icin duydugumuz mutlulugu, sizi "PIRIL PIRIL BIR DENIZE KARSI" oturduk bekliyoruz diyorum Turgut Uyar'in siirinden calarak:))

    Siirin Almancasi lazimza Vampir Dominik icin cevirtebilirim.

    Sizin alınız al inandım
    Morunuz mor inandım
    Tanrınız büyük âmenna
    Şiiriniz adamakıllı şiir
    Dumanı da caba
    Ama sizin adınız ne
    Benim dengemi bozmayınız

    Bütün ağaçlarla uyumuşum
    Kalabalık ha olmuş ha olmamış
    Sokaklarda yitirmiş cebimde bulmuşum
    Ama ağaçlar şöyleymiş
    Ama sokaklar böyleymiş
    Ama sizin adınız ne
    Benim dengemi bozmayınız Aşkım da değişebilir GERCEKLERIM DE
    Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
    Yangelmişim dizboyu sulara
    HEPINIZE II NIYETLE GULUMSUYORUM
    Hiçbirinizle döğüşemem
    Siz ne derseniz deyiniz
    Benim bir gizli bildiğim var
    Sizin alınız al inandım
    Sizin morunuz mor inandım
    BEN TAM DUNYAYA GORE
    Ben tam kendime göre
    Ama sizin adınız ne
    Benim dengemi bozmayınız

    YanıtlaSil
  12. Bu arada Yalcin abi sagol yaa:)

    YanıtlaSil