10 Şubat 2010 Çarşamba

6. GÜNÜMÜZ


Merhaba Şule'nin sevdicekleri!!!!!!
Bir gün daha geride bıraktık Allaha şükür. İnşallah böyle diye diye 28 günü bitireceğiz. Sonra , ver elini Essen' deki evimiz. Orayı da nasılsa sizlerin de desteğiyle çok daha kolay hallederiz....
Bu sabah hastaneye geldiğimde Şule'nin günlük bakımını yapıyorlardı. Daha sonra yine sütlü kahve içmek istedi. Ama yemek bölümüne önceden haber verilmediğinden sıcak süt bulma imkanımız olmadı. soğuk sütlede kahve pek iyi olmuyor yani. Onun içinde içemedi sütünü. Kapalı kutu sütü ilaçla sterilize ediyorlar. Fincanlarda steril ve iki kat folyolu. Sütü fincana döküp, mikroda ısıtmıyorlar. Sterilizasyonu kaçarmış....Ancak yemekhaneden özel aletlerden geçdikden sonra gelebilirmiş.

Bukadar tedbire rağmen Şule'nin kaptığı enfeksiyonu , doktorlar onun kendi vucudundan kaynaklandığını söylüyorlar. Artık şuna enfeksiyonda diyemiyeceğim. Çünkü burada septik şok diyorlar.. Allah hepimize acıdı......

Şule bugün düne göre biraz daha fazla uyudu. Belkide ilacın dozunu arttırdılar. Ama uyuması bence daha iyi. Çünkü ağzındaki yaralar canını çok yakıyor. Uyuyunca hissetmiyordur diye düşünüyorum.

Bugün öğlen eve gittim. O saate kadar Yalçın çalıştı. Sonra onunla beraber pazara gittik!!!!!!

Gördüğünüz gibi alışmış, kudurmuşdan beterdir. Pazar olduğunu duyupda gitmemek olur mu??

Ama sebze alma hayallerimiz bir anda yok oldu. Meğerse bize gününü yanlış söylemişler. Artık cumartesi günü inşallah...

Dönüşte yolumuzun üzerinde Bauhaus gördük. İstanbuldaki gibi olduğunu hiç düşünmeyin sakın. Bir apartmanın bodrum katı. Bir kovaya ve yer silmek için alete ihtiyacım vardı. onuda hallettik. Pazartesi günleri İtalyan Covanna temizliğe geliyor ama Şule eve gelince benim heryeri

yalayıp yutmam gerekir. Amaaaa bir sorun var. Ben burada çamaşır suyu bulamıyorum. Hani biz heryerleri onunla sileriz ya.. Amerikada bile bulmuştum. Tek umudum cuma günü gideceğimiz Türk bakkalı. Yalçın bana saç spreyi ebadında bir şişe verdi. "Bu olmaz mı?" diyor..

Olmaz tabi... Ben onunla banyoyu nasıl dezenfekte edeyim ki? Bilen varsa anlatsın..

Öğlenden sonra tekrar hastaneye döndük. Bu arada doktorumuz yine gelmiş, durumun kontrol altında olduğunu yinelemiş. Nefes terapisi yapılmış. Gün içinde dört kere yarımşar saat oksijen makinasına bağlanmasına karar verilmiş. Bu makina havayı galba biraz basınçla veriyor. Ciğerlerin en derin noktasına kadar açılması için gerekiyormuş. Şule artık pek takmak istemiyor ama hemşireler onu ikna etmeyi beceriyorlar. Ağzında oluşan yaralar içinde üç çeşit ilaç kullanıyor. İki tanesi ile gargara yapıyor. Diğerinide ağzında biraz tutup yutuyor.

Evet sevgili dostlar, bugünün raporu böyle. Ama şimdi size birşeyden bahsedeceğim. Bugün bir arkadaşımdan mail aldım. Lösev ile ilgili. İçeriği, Şule miz kadar şanslı olamayan çocuklarla dolu. Nakil olabilmek için maddi imkan arayan, yada imkanı ve donörü olduğu halde hastanelerde yer olmadığından aylarca nakil sırası bekleyen çocuklar....Bu çocuklara maddi destek sağlamak bizlerin insanlık görevi olmalı. Hele bizler gibi bu hastalığa yakalanan bir can dostu, bir can arkadaşı olanlar için. Sizler şimdi "Şule'ye çiçek göndersek acaba hastane kabul eder mi " diye düşünüyorsunuzdur. Biz o çiçekleri hayalimizde canlandıralım, sizler çiçeklerin bedellerini LÖSEV e hediye edin...Ne dersiniz??????????

Yarın tekrar görüşmek üzere....

Sağlıcakla kalın
Alev



16 yorum:

  1. selam şule
    ve tabi sevgili ablamız
    yalçının nasılsa görevi bitti onu ihmal etsemde sorun olmaz olsada hakkı onun gönlünü alır nasılsa benim için......
    son önerini deli gibi destekliyorum gerçek çiçekler çocuklarımız için........
    haberlerinizi okumadan ve bişeyler yazmadan uyumayayım diyordum tam bugün yazmayacak diye düşünürken yazı düştü ekranıma,,,,
    artık bende uyuyabilirim sevgi ile kalın
    erhan

    YanıtlaSil
  2. Canim Susucugum,
    Ha gayret, birer birer bu gunleri atlatacagiz. Arada daha az yorgun, daha cok yorgun gunler olabilir elbet. Herseye ragmen iyi oldugunu gormek cok sukur..
    Alevcim, Almanyada camasir suyu bulunmaz mi??
    [Sodyum hipoklorit] de bakiim, belki oylesini daha iyi anlarlar.
    Kucaklar , operim...(agizdaki yaralar genel olarak cabuk iyilesir.. umarim 3-5 gunde gecerler.
    Sulecim, seni nasil takdir ediyorum, bir bilsen.)
    Meltem Deniz

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Şule , Alev ; bugünkü Şule-Daily News için teşekkürler , güzel haberlerle içimiz açıldı, memlekette iyi haber yok , bir tek sizlerden iyi haber geliyor. Çocukları hatırla Şule'cim , ağız yaraları hemen geçer , zaten neleri arkanda bırakmadın ki , ikinizi de sevgiyle kucaklarım.

    YanıtlaSil
  4. Arkadasim benim ! yazıyorum internet kesiliyo, tekrar yazıyorum yine kesiliyor bu 3. yazım bu sabahki.

    Yuzunden iyilestigin belli, agzındaki yaralar da gececek merak etme. Benim de agzımda aft cok cıkardi. Hele de bir sene dilimin altındaki ince yerde sadece 5 tane ve agzımda toplam 9 adet aft cıkmıstı , ama oyle minyaturlerden degil koca koca. O sebeple seni anliyabiliyorum. Sen dinlenmene bak. Sanırım dinlenmek, fazla beynini kullanmamak ( senin icin imkansız ama naapıcan seker bu sefer azcık mola versin; ona da yazık ama :)) ) sana iyi gelicek seker kusum.

    Bu arada hastanin ve doktorun sistemine bayılıyorum ! buna da bir yorum yapmazsam olmayacak. Super bir bakim, hastayı maksimum rahat ettirme durumu hakim. Bu da tesaduf degil sulecim ! senin gibi iyi ve herkesin iyiligini dusunen biri icin mucadele ederken iyiliklerle karsılasman cok normal. Tum guzellikler seninle olucak, bundan hic suphem yok.

    Seni cok ama cok seviyorum, dualarim seninle. Haftaya mutlu haberlerini alacagiz , icime oyle doguyor canikom.

    sevgiler,
    Adile

    YanıtlaSil
  5. Alev abla merhaba,

    Dezenfektan konusunda acaba hastaneye sorsanız onlar size mutlaka bir sey soyler gibime geliyor. Acaba camasır suyunu teneffus etmesi uygun olur mu diye dusundum bir an. sorusturup, arastirip size bilgi vermeye calisacagim.

    Kolaylıklar diliyorum ve sunu da eklemeden edemiyecegim: Allah herkese sizin gibi bir abla, Yalcın gibi bir agbi versin , bunu tum kalbimle soyluyorum.

    Sevgiler,
    Adile

    YanıtlaSil
  6. Alev'cim, Domestos olmaz mi? Simdi internetten arastirdim Almanya'da varmis. Avrupa'da bazi ulkelerde Glorix, Lysoform, Klinex adiyla satiliyormus.

    YanıtlaSil
  7. Alev abla,
    Hergün sizi böyle yakın takip etmek çok güzel.Birde iyi haberlerinizle dahada mutlu oluyorum.Şule'ye sevgilerimi ilet herzaman onunlayız.Süper abla sende kendine çok iyi bak...
    Öpüyorum.
    Burçin

    YanıtlaSil
  8. Ben de soguk sutlu kahveye takildim. bir Turk olarak hastaneye giderken yaniniza "KUCUK TUP" almayi unutmanizi telasiniza bagliyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Alevcim,
    Anneme sordum DM dükkanlarında ACE marka çamaşır suyu satılıyormuş. Bilgine.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Yukarda Aşkım Özbek dedi ki dediğine bakma ben Haldun

    Alev,
    Havuz malzemeleri satan yerde Klor diye de sorabilirsin. Sıvısı yoksa tozunu al suyla karıştır ama dikkat et çok yoğun olmasın. Hatta Klorun azı karar çoğu zarar diye de bir atasözü hatırlıyorum. Yalçın hiç sevmez!!! Ona sakın Klor kullandığını söyleme. Zaten karısı da çevreci yeşillerden, aman ha!!
    Sevgiler
    Haldun

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Şule,Sevgili Alev,
    En zor günler geride kaldı.Bundan sonra Şule her geçen gün daha İYİ OLACAK inşaallah.İyilik dileklerimiz,dualarımız hep sizinle...
    Alev'ciğim,evi yalayıp yutman için bir koli domestos buradan yollasak?? :-))
    Hepinize pek çok sevgiler
    Nilgün Yağlı

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Şule,

    Seni iyi gördüm maşallah.
    Dualarımda sana da yer ayırdım.
    İyi olmanı yüce Allah'dan tüm kalbimle diliyorum.
    Selam ve sevgiler,
    Mehmet Denizhan

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel yakışmış kırmızılar güzelime; gözlerde mahmur bakışlar, dudaklar silikonlu.. eh yani...
    Birtanem, zor günler yavaş yavaş geride kalıyor. İlk haftamız geçti bile.. Hergün daha iyi haberler alıyoruz, çok çok mutlu oluyoruz. Şulecim, senin pozitif enerjin her güçlüğün üstesinden gelir, bizlerin duaları ve sevgisi de bunu perçinleyecek ve en kısa zamanda yine birlikte olacağız. Alev Abla ve tabi ki Yalçın Abiye çok sevgi ve selamlar...Kahraman Taraylar Çetesi:))

    YanıtlaSil
  14. My Dear Sule,
    I hope you get well soon, so when our last season is finished, I will be happy to come and see you and take you out to dinner.
    Miss and kiss you

    Love

    Josh Holloway

    YanıtlaSil
  15. Şuşucuğum,
    İyi haberleri almak zor bir günün ardından öyle iyi geldi ki anlatamam. Herşey geçtiğinde, planlayıp bir türlü zamansızlıktan beceremediğimiz mangal rakı keyfini mutlaka yapmalıyız diye içimden geçiyor. Başından beri çok şeyler öğretti senin bu hastalığın bana; sevdiklerine zaman ayır, isteklerini erteleme, ufak şeylere kafayı takma cinsinden hayat dersleri... Kimbilir sana neler öğretti tatlım. Sıkıntısı geçince onları unutmamamız lazım.
    Seni seviyorum. Pink Martini'den Hang on little tomato" şarkısı Şule'me gitsin... ;-))
    Petek

    YanıtlaSil
  16. Şule Hanım sizi seviyor ve heyecanla takip ediyoruz:)blogunuzun gördüğü ilgiyi kıskandık ve biz de geri kalmayalım diye sulecomeonnerdesin.blogspot.com adresini sizin için açtık::)havaalanında bizden dedikodu ve haber beklediğinizi söylemiştiniz biz yazmaya başladık bile:)
    Sevgilerimizle,
    Çok Seviyos,Heyecanla Takip Ediyos

    YanıtlaSil