25 Nisan 2010 Pazar

25 Nisan




Merhaba Dostlar,

Hareketli geçen günler içersinde bir de baktım 3 gündür bloga bir şey yazmamışım. Neler oldu bir hatırlayayım bakiim. Cuma sabahı hastahaneye kontrol günüme Şifa ile birlikte gittik. Kan tahlilleri, muayene falan her şey yolunda gözüküyor. Doktorum Ahmet bey bazı tedbirleri almak anlamında bundan sonraki kontrolerimde bazı işlemler düşünüyor. Onu da haftaya kesinleştireceğiz. Dr Ahmet’cim Şifa’yı görünce tabi yamuldu. Odasından çıkarken “ hep böyle arkadaşlarınla birlikte bekliyorum” tarzında bir söz etti. Kısaca kocan ve ağbini artık almayalım mesajı da olabilir bunun altında!!

Şifa’yı daha sonra hastahanede yattığım transplantasyon merkezine götürdüm. Orada benimle ilgilenen iki doktorla tanıştırdım. Beni iyi durumda görmekten çok mutlu oldular. İşin en önemli kısmını sen başardın dediler. İkisi de çok genç tatlı kadın doktorlar ve beni her durumda çok rahatlatıyorlardı. Şifa’da doktorları ve hastaneyi görünce gerçekten buranın doğru bir seçim olduğu ortada dedi.

Şifa ile ikimizin de ortak bir gözlemi var; Almanların genç nesli çok daha humanist, güleryüzlü, esprili ve yardımsever. Eski bildiğimiz savaş sonrası kuşağın sert ve dik halleri (kendi aramızda kullandığımız tanım “domuzlukları”) genç kuşakta yok.

Eve geldikten sonra Şifa gitmek için hazırlanmaya başladı. Alev’lerin geldiği uçakla o da dönüyordu. Alev geldiğinde buzdolabını fare düşse başını yarar şeklinde bulmaması için (bu deyimi de ilk USA daki canım arkadaşım Alev’den öğrenmişimdir) birlikte kek pişirdik. Şifa son cigarasını da aşağımızdaki Cafe Del Mare de tüttürdükten sonra yola çıktı. Her zamanki gibi vukuatını yaptı. İphone’nu takside düşürdü, ama şöföre rica etmiş akşam taksi şöförü telefonu bize bıraktı. Şifa’nın ikinci numarasından ararsanız Almanyada ben çıkıyorum, haberiniz olsun.

Alev, Bertan ve Yalçın aynı akşam geldiler. Alev gelir gelmez duruma el koydu tabi. Ben de onun gelişiyle bir gevşedim sanki, Cumartesi hiç yerimden kalkmak istemedim. Biz Alev’e mahçup olmayalım diye kek pişirmiştik ama Alev bizi hemen solladı tabi. Cumartesi akşam yemeği İskender kebap (kendi yaptığı) ve bizim Akatlar mahallesindeki enginarcıdan alınarak, vakumlu torbaların içinde bavulda Almanya’ya gizli sokulan baklalı enginar vardı. Pes ettik ve mutfağı kendisine devir ettik. Kebabın resmi ektedir.

Bugün ailecek Gruga Park turumuzu yaptık. Tabiat çok güzel oldu. Her yer çiçek, çiçek. Bloga bir de Şifa ile şehrin en merkezinde rast geldiğimiz pembe çiçekli ağacın resmini koyuyorum. Gördüğüm en büyüğüydü bu ağaç. Parka bir daha gittiğimizde ağacın adını öğreneceğim, belki Istanbulda evimizin bahçesine dikeriz.

Kucaklıyorum herkesiii..

Pele Şule (volcano godess)

8 yorum:

  1. şuleciğim telefonda sesini duymak sohpet çok güzel ama yazılarınızı okumak da güzel kardeşler bertan dahil birarada olmak harika ecmelle beraber olmak harika harikalar kumpanyası gibisiniz maşaallah allah nazardan saklasın hepinizi öpüyorum güzel günler dgiliyorum resimlere ve yaazılara devam lütfen

    YanıtlaSil
  2. Selamlar, şükür kavuşturana ne güzel tekrar beraberiz.Alev'i artık kimse tutamaz.Bertan'ı da yanında temizlik yemek derken bir bakmışsınız İstanbuldasınız.
    Dr.Ahmet'in arzusunu emir telakki ederiz.partnellerini Hülya Afşar,Asena,İsimleri bilemediğim yeni yetmeler vs oluşturma
    çabalarına başladım.Hiç merak etmesin.
    Resimlere özellikle yemek resimlerine devam.
    hepinizi öpüyorum.
    Agaç gerçekten muhteşem.

    YanıtlaSil
  3. gec bakalim dalgani susucum : )))..ay dön bak ben sana neler yapicam : )))) notlarimi aldim..ecmele bayaa bi söliceklerim var godess modess :P delil fotolar da elimde..cafe del mar daki sevdiklerime, nurcana, azeri dostlarima, yan dukkandaki wolfgang'a, ve tum soranlara sevgilerimi ilet lutfen : )))hehe ..ilk kontrole birlikte gidelim (telefonu masus biraktim akillim : ))saka bi yana..harika iki gundu..tesekkurler kankiskom..askitom

    YanıtlaSil
  4. canim sule'cim, 1 haftadir yoktum gelismeleri simdi toplu olarak okudum, demek kuller sizi de savurdu: en iyi kismi zorunlu balayi provasi olmus' istanbul'a bir donun de harbisinden bir balayi pirogrami yapalim size:) sen zaten ic camasiri alisverisi ile hazirliklara baslamissin goruyorum sekerim :))

    YanıtlaSil
  5. sevgili Şule'ciğim, ne kadar mutlu oluyorum bu haberleri okuduğumda anlatamam... Şu aralar Shakespeare Müzikali hazırlıyorum Tiyatro festivali açılışına ve shakespeare'in soneleri ile feci haşır neşir durumdayım. shakespeare'in ne kadar esprili ve filozof olduğunu yazmama gerek yok. Fakat senin hayata bu bakışın şu aralar şarkılarla nasıl özdeşleşiyor anlatamam. Döndüğünde sana mutlaka dinleteceğim, aynı sıcaklık, aynı muzurluk ve aynı bakış...işte böyle arkadaşım, seni çok öperim:)

    YanıtlaSil
  6. Ben de siz simdi oranın tozunu attırıcaksınız da nasıl attırıcanızı merak ediyordum. Kanka Sifa ! bak ben sana bosuna michelle pfifer demiyorum demekki ! Masallah sen de iki gunlugune gittin wolfgang , molfgang filan bayagı bir avane edinmissin oralarda :))) Kızlar saka bir yana Dr. Ahmet Elmacıklı amcanın esas dudagini ucurtan diger bir durum da gördugu dostluk ve arkadaslık ornegidir bence. Su uskudarlilarin birbirine bagliligi gercekten muhtesem bir sey ! bunu baska kimselerde goremiyorum ve bir suru mezun arkadasimla da aynı durumu konusuyoruz !

    Sekerim Sulecim ! sana her seferine masallah filan demekten ve dilimin ucunu ısırmaktan dilimin ucu koptu kardes !!

    Ablan cok sukur geldi ! alev abla hosgeldin ! yanliz ne olur yemek resmi filan koymayın bu aralar, zira kebabı gorunce agzımın sulari akti, sey rejimdeyim de :))

    Sulecim seni bu saatten sonra kimseler tutamaz ! supersin arkadasim !
    sevgiler
    adile

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Alev, Susum,
    Tekrar sizleri bir arada gormek cok guzel. Alev galiba iyice hirslandi, yahu ben boyle yemek yapan gormedim. Benim bildigim Iskender kebap restoranda yenir.
    Bu arada o tabirin esasi "Sican dusse basi yarilir" dir ama Susum galiba Almanya'da kibarlasti.

    Almanlar konusundaki gozlemin cok ilginc. Benim aslinda Almanya'da calistigim bir cok insan cok iyi, sevimli ve saygili insanlar. Herhalde bir cok kulturle karisinca daha anlayisli oldular.
    Sizde tam oraya alismisken doneceksiniz ama insanin kendi evi gibi yok..
    Herkese sevgiler ve XOXOXO

    ALEV A.

    Canlarim

    YanıtlaSil
  8. Canım Şulecim, anneler gününü kutluyorum.. Bu güzel günde allah seni Alp'e bağışladığı için binlerce kez şükrediyorum. Çocuklarınle ve torunlarınla geçireceğin nice güzel günler diliyorum. Bu arada sana anne şafkatiyle bakan Alev Abla'nın, sizin gibi güzel çocuklar yetiştirdiği için annenin ve Ecmel'in annesinin ve bu vesileyle tüm blog dostlarının anneler gününü de kutluyorum.. Çok çok sevgiler, kucak dolusu öpücükler...

    YanıtlaSil